PPC – Márketing de pagament per clic
Augmenta el trànsit rellevant al teu web a través de publicitat de pagament en cercadors.
- Treu avantatge de la demanda existent per als teus productes i serveis amb el màrqueting de pagament per clic.
- Paga només pel trànsit rellevant: segmenta geogràficament, tria els dies de la setmana, hores del dia, paraules clau, etc.
- Tria un pressupost fix setmanal o mensual.
- Amb un bon redactat de l’anunci evita respostes errònies.
DESCOBRIMENT
Aprenem sobre el negoci, la pàgina web i la competència del client amb la finalitat de tenir una informació clara que pugui ser utilitzada en les altres etapes del projecte.
Brífing del projecte
Definir la informació del negoci i els objectius del client, juntament amb tota la informació necessària per al procés de descobriment.
- Anàlisi
- Pressupost
- Objectius de negoci
- Credencials
- Audiència
- Ubicació geogràfica
Auditoria PPC
Crear una base de referència per al rendiment PPC actual de la pàgina web basada en analytics, landing pages i les estadístiques de campanya actuals.
Cerca de keyboards
Definir possibles paraules clau sobre la base dels objectius de negoci descrites en el brief i les oportunitats que es troben en l’Auditoria de PPC.
Anàlisi competitiva
Definir els competidors de PPC i el text de l’anunci basat en la cerca de paraules clau i determinar àrees d’oportunitat i risc.
ESTRATÈGIA
Crear una estratègia de PPC i un pla de projecte que defineixi amb claredat les prestacions i els objectius de negoci mesurables
Estratègia de Paid Search
Definir Paid search, display i campanyes de remàrqueting, redactat de l’anunci, recomanacions de landing pages, metodologies de segmentació i pressupost recomanat.
Planning del mesurament
Documentar objectius mesurables a curt termini i llarg termini per a avaluar el rendiment de la campanya
CREACION DE LA LANDING PAGE I CONFIGURACIÓ DE LA CAMPANYA
Aplicar les recomanacions de la pàgina de destí de l’estratègia de cerca de pagament a través del desenvolupament o la col·laboració amb el client
Disseny de la landing page (opcional)
Crear dissenys de landing pages per a una òptima conversió amb fortes anomenades a l’acció per a campanyes recentment definides
Configuració de campanya
Crear o editar les campanyes existents basats en l’estratègia de cerca de pagament.
Implementació de la Landing Page
Crear / Editar landing pages per a les noves campanyes i garantir que el seguiment de conversions s’implementa i es redueix al mínim el temps de càrrega de pàgina
OPTIMITZACIÓ
Controlar i ajustar les campanyes basades en el rendiment de les paraules clau, pàgines de destí i el text de l’anunci
Ajustos a curt termini
Canviar les ofertes, anuncis i pàgines de destí mitjançant indicadors de rendiment a curt termini (diàriament o cada pocs dies)
Ajustos de la campanya
Fer canvis globals en la campanya sobre la base de les tendències que s’identifiquen amb el temps (setmanal o quinzenal)
ANÀLISI I INFORME
Pla de presentació d’informes periòdics que inclou l’anàlisi de rendiment de la campanya, KPI i seguiment d’objectius i ajustar projecte basat en resultats
Informe de rendiment mensual
Documentar l’estat actual dels objectius, mètriques de campanya, tasques completades i pla per al mes següent
Informe Quadrimestral
Visió global de la campanya i ajustos en el pla del projecte sobre la base dels resultats obtinguts
CLAUS PER A UNA REEIXIDA CAMPANYA DE PPC
Correcta selecció de paraules clau
Les paraules clau objectiu (i que pagues per éllas) han de referir-se al que estàs oferint en la teva pàgina web. Si ets un detallista, assegura’t que les persones que estan buscant els productes que embenis són canalitzades directament a una pàgina en la qual es faciliti la compra.
Controlar l’experiència de cerca
Serveix per a aconseguir que el teu anunci es dirigeixi a l’audiència adequada. Una altra molt diferent és que l’anunci sigui prou informatiu, creatiu o atraient perquè obligui els clients potencials a fer clic. De la mateixa manera, només perquè algú acabi en la teva pàgina web no significa que vagi a trobar el que està buscant; és important, per tant, que la pàgina de destí de l’anunci o d’aterratge (landing page), tingui molta rellevància ja sigui per als termes de cerca i/o per a les expectatives generades per l’anunci.
Entendre alguns conceptes econòmics abans de començar
Això pot sonar una mica rar, però si estàs planejant gasta 1000€ en una campanya de pagament per clic, assegura’t que està generant ingressos suficients per a justificar tant d’esforç econòmic. La bona notícia és que pots controlar els teus costos en línia mitjançant l’adhesió a un pressupost estricte. Si per exemple, limites la teva campanya a 100€ per dia, els teus anuncis desapareixeran tan aviat com a abastos el teu pressupost diari i després es reprèn l’endemà. No obstant això, si estàs invertint 20€ a vendre una camisa de 15€, no importa quantes vegades al dia passi; estàs perdent diners.
Usar les mesures per a avançar-se als esdeveniments
El genial d’una campanya de pagament per clic és que podem controlar immediatament els resultats. Això et dona l’oportunitat de fer proves A / B d’anuncis, paraules clau i pàgines de destí. També et dona l’oportunitat d’acabar ràpidament les campanyes amb baix rendiment o potenciar les que funcionen millor per a tu.
ORIENTACIÓ MILLORADA AMB LA COMERCIALITZACIÓ DEL PPC</h
Un altre gran avantatge de la Publicitat de Pagament per Clic és la flexibilitat que ofereix en termes de lliurament. Hi ha una sèrie de tècniques de PPC que pots utilitzar per a dirigir-te a un públic que probablement és el teu públic objectiu:
Selecció de paraules clau
Seleccionar las palabras claves adecuadas mediante una investigación apropiada ayudará a atraer a los visitantes que son susceptibles de estar interesados en los productos y servicios de tu web.
Relevancia:
Es muy importante que las palabras seleccionadas sean relevantes para tu empresa. Nada molesta más a un visitante que ser dirigido a un sitio que no tiene nada que ver con su búsqueda. Aunque el usuario se vaya inmediatamente, tu pagarás por su visita. Como resultado, cada página de destino o landing page PPC debe ser muy relevante para la palabra clave que apunta hacia ella y así obtendrás un mejor retorno de la inversión (ROI)
Opciones de concordancia:
Puedes especificar si hacer una oferta con palabras clave de concordancia amplia que se mostrarán para cualquier variación de una palabra clave (por ejemplo, todo lo que incluye la palabra clave “diseño web”), o utilizar una frase y palabra exacta. También puedes especificar palabras clave negativas que no deseas que aparezcan (por ejemplo, como palabra clave negativa “trabajos” En un grupo de anuncios con concordancia amplia que sea “diseño web” mostrará tu anuncio para la frase “empresa de diseño web” pero no para “trabajos de diseño web “
Timing
PPC et permet lliurar anuncis en les hores punta per a trobar clients i clients potencials. Utilitzant les dades de AdWords en conjunt amb les dades de Google Analytics, pots esbrinar quan és més probable aconseguir clients potencials de Pagament per clic i gastar més del teu pressupost durant les millors hores i menys fora de l’horari que no t’interessa. Si el teu negoci no està obert uns certs dies, també es poden ajustar les campanyes perquè no atreguin a les vendes potencials que no seràs capaç de tancar.
Target geogràfic
Si només està buscant atreure clients locals, es pot especificar que el teu anunci s’executi dins del teu veïnat, ciutat o estat (per exemple, Dentista Barcelona)